پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC وین تک | شناخت ویژگی های پنجره وین تک

پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC وین تک | شناخت ویژگی های پنجره وین تک

استفاده از پنجره های دو جداره به واسطه ویژگی ها و مزایایی که دارند روز به رو در حال افزایش می باشد. یکی از برند های معروفی که در ایران مورد توجه خریداران قرار گرفته است برند وین تک می باشد که در ادامه به بررسی بیشتر پنجره دو جداره وین تک خواهیم پرداخت.

تاریخ
1400/01/22 4:21 PM
دسته
پنجره

درباره شرکت وین تک

وین تک یکی از قدیمی‌ترین برندهای پنجره‌های دوجداره است. شرکت وین تک در سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا فعالیت خود را گسترده کرده است. در کشورهایی مثل ترکیه، اکراین، فرانسه، روسیه، اسپانیا و ... کارخانه تولید محصولات upvc وین تک تأسیس‌شده است.
شرکت وین تک تولیدات خود را فقط محدود به پنجره نکرده و همیشه درحال‌توسعه فعالیت خود بوده و با استفاده از فناوری یو پی‌وی‌سی شروع به تولید انواع درب‌ها، پوشش‌های سالن‌های بزرگ، تولید لوله‌های upvc و همچنین تولید یراق‌آلات موردنیاز در ساخت پنجره‌های upvc و ... کرده است.

شرکت وین تک در بیش از 54 کشور در حال فعالیت است. فعالیت اصلی شرکت وین تک برای ساخت پنجره یو پی‌وی‌سی از سال 1980 شروع شد. به خاطر مزیت‌هایی که این محصول داشته تا به امروز یکی از محبوب‌ترین‌ها در حوزه صنعت درب و پنجره دوجداره بوده است.
شرکت وین تک پس از گذشت تقریباً 40 سال از فعالیت خود همواره در دسته بهترین تولیدکنندگان قرار دارد. این به دلیل تنوع در محصولات و انعطاف‌پذیری در رفع نیاز مشتری است. مرغوب بودن مواد مصرفی در خط تولید کارخانه وین تک دلیل دیگری بر محبوبت این برند است.

پنجره وین تک در ایران

محصولات وین تکدر سال 2000 میلادی وارد کشور ایران شد. با توجه به کیفیت محصولات وین تک و مزایای فوق‌العاده آن، به‌محض ورود موردتوجه عموم و بازار مصرف قرار گرفت. محصولات وین تک کمک بسیار بزرگی در کاهش مصرف انرژی هستند به همین دلیل مورد تشویق و حمایت در بخش خصوصی و دولتی صنعت ساختمان قرار گرفت.
اولین کارخانه وین تکدر استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز تأسیس شد. این پروسه 18 ماه به طول انجامید و سپس بعد از گذراندن مراحل و تکمیل سالن‌های تولید و فضای اداری، در آبان ماه سال 1390 یا به عبارتی نوامبر سال 2011 فعالیت خود را شروع کرد.
شرکت وین تک سالانه به دلیل افزایش تولیدات و محصولات جدید، فضای کارخانه را بزرگ‌تر کرده و وسعت می‌بخشد. در اولین سال تأسیس متراژ کارخانه 16000 مترمربع بود و دقیقه دو سال پس‌ازآن متراژ کارخانه به عددی نزدیک به 45000 مترمربع رسید. در دستور کارهای جدید این شرکت تولید انواع پروفیل‌های آلومینیومی و مجموعه تولیدی پروفیل‌های کامپوزیت (wood pvc) و ... اضافه‌شده است.

استفاده از پنجره های دو جداره به دلیل ویژگی هایی که دارند بیش از گذشته است و امروزه کمتر مکانی را می توان یافت که از پنجره های دو جداره در آن استفاده نشده باد. با توجه به این که در سال های اخیر استفاده از این نوع پنجره ها افزایش یافته است نیاز به تولید آن هم افزایش یافته است که همین موضوع باعث شکل گیری برند های مختلف در بازار شده است. پنجره دو جداره وین تک یا پنجره UPVC وین تک یکی از معروف ترین و پرکاربردترین انواع پنجره های دو جداره می باشد.

تولید پنجره دو جداره وین تک


اگر بخواهیم در رابطه با کشور های تولید کننده این نوع پنجره صحبت کنیم باید بگوییم که پنجره دو جداره وین تک در 3 قاره آسیا، اروپا و آفریقا و در 8 کشور آلمان، ایتالیا، ترکیه، روسیه، تونس، اکراین، هند و ایران تولید می شود. در این بین می توان گفت که 54 کشوراز اقصی نقاط جهان مصرف کننده این نوع پنجره ها می باشند. تولید این نوع پنجره ها در ایران به سال 1390 برمیگردد که این کار نخستین بار در شهر صنعتی تبریز اتفاق افتاد.

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv وین تک

مزایای استفاده از پنجره دو جداره وین تک

استفاده از پنجره دو جداره وین تک مزایایی دارد که برای آشنایی بیشتر شما با آن به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.


  1. ذخیره انرژی: با توجه به این که این نوع پنجره ها از ورود و خروج هوا جلوگیری می کنند میزان مصرف انرژی کاهش می یابد. تحقیقات انجام شده بر کیفیت این نوع پنجره ها نشان دهنده این است که حدود 33 درصد صرفه جویی در استفاده از پنجره های دوجداره وین تک اتفاق می افتد.

  2. کاهش آلودگی صوتی: فضای بین دو شیشه در پنجره های دو جداره به صورت عایق می باشد که این عایق بودن از ورود و خروج صدا جلوگیری می کند به طوری که می توان گفت که استفاده از پنجره دو جداره وین تک صدا را تا حدود 30 دسی بل کاهش می دهد.

  3. مقاوم در برابر نفوذ آب باران: در پنجره های دو جداره وین تک از لاستیک های درزبندی که دارای دریچه ها و شیار هایی برای تخلیه آب می باشند استفاده شده است که این لاستیک ها باعث جلوگیری از نفوذ آب باران به داخل می شود.

  4. عایق گرد و غبار: بهترین نوع لاستیک های درزبندی در این نوع پنجره ها استفاده شده است که مانع از ورود هر نوع گرد و غباری می شود.

  5. مقاوم در شرایط مختلف: پنجره دو جداره وین تک یکی از پنجره های مقاوم می باشد و تمام تست های مخصوص مقاومت برای تولید آن انجام شده است.

  6. امکان تعویض با پنجره های قدیمی: یکی از مزایای مهم پنجره دو جداره وین تک این است که قابلیت تعویض آن با پنجره های قدیمی وجود دارد. طراحی این نوع پنجره ها به شکلی است که بدون این که نیاز به تغییرات عمده در ساختمان باشد به راحتی می توان آن را جایگزین پنجره های قدیمی ساختمان کرد.

  7. تنوع در طرح و شکل: با توجه به این که از این نوع پنجره ها در مکان های مختلفی استفاده می شود لازم است که تولیدکنندگان این محصول آن را در شکل ها و طرح های مختلفی تولید کنند که این موضوع به عنوان یکی از مزایای آن در نظر گرفته می شود.

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv وین تک

معایب استفاده از پنجره دو جداره وین تک

به طور کلی اگر بخواهیم به معایب پنجره دو جداره وین تک اشاره داشته باشیم نمی توانیم مورد خاصی را بیان کنیم که مانع از خرید شما شود. تنها موضوعی که گاهی در رابطه با عیب پنجره های دو جداره وین تک بیان می شود قیمت آن می باشد. معمولا وقتی افراد برای تهیه پنجره های دو جداره وین تک به بازار مراجعه می کنند می گویند که قیمت ها بالا است و معمولا این موضوع را به عنوان یک ایراد برای این نوع پنجره ها بیان می کنند. اما باید بگوییم که اگر با دیدی عمیق به این قضیه بنگریم خواهیم دید که این قیمت در برابر کارایی که این نوع پنجره ها دارند بالا نخواهد بود. اگر هزینه ای که در بخش انرژی صرفه جویی خواهد شد را به تنهایی در نظر بگیریم به این نتیجه خواهیم رسید که قیمت این پنجره ها بالا نیست.

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv وین تک

مقایسه پنجره های دو جداره وین تک با سایر برند ها

معمولا یکی از روش هایی که در خرید بهتر می تواند کمک کننده باشد مقایسه محصول مورد نظر با سایر برند ها می باشد. همان طور که می دانید در حوزه پنجره های دو جداره و UPVC برند های مختلفی مشغول به فعالیت هستند که مقایسه آن ها با یکدیگر می تواند دید بهتری را به خریداران دهد. سه برند معروفی که در حوزه پنجره های دو جداره در ایران مشغول به فعالیت می باشند برند های وین تک، هافمن و ویستا بست می باشد.
محصولات هر سه برند در رده های مختلفی از کیفیت به بازار عرضه می شوند بنابراین در هنگام مقایسه به درجه کیفیت پنجره ها توجه داشته باشید. این که از کدام پنجره دو جداره استفاده کنیم به موقعیت شما بستگی دارد. به عبارت دیگر در ابتدا باید مشخص کنید که در چه مکانی می خواهید از این نوع پنجره ها استفاده کنید. برای مثال پنجره دو جداره وین تک در انواع و اقسام مختلف تولید می شود و این امکان را به شما می دهد که در مکان های مختلف از آن استفاده نمایید.
به طور کلی اگر بخواهیم یک مقایسه سر انگشتی بین پنجره دو جداره وین تک و ویستا بست انجام دهیم می توانیم بگوییم که قیمت پنجره های وین تک مقداری از پنجره های ویستا بست بالاتر می باشد. همچنین مقاومت پنجره های وین تک از پنجره های ویستا بست بالاتر است و این موضوع به دلیل ضخامت بیشتر پروفیل های وین تک می باشد. معمولا پروفیل های در نظر گرفته شده برای پنجره های وین تک از ضخامت بالایی برخوردار می باشند و همین موضوع باعث بالا رفتن مقاومت پنجره ها در برابر عوامل مختلف شده است.

پنجره دوجداره یو پی وی سی upcv وین تک

آیا پنجره وین تک دوست دار محیط‌زیست است؟

قوانین تصویب‌شده در اتحادیه اروپا بر این اساس هستند که محصولات مصرفی در ساخت صنایع باید قابل بازیافت بوده و هیچ‌گونه آلودگی را برای محیط‌زیست ایجاد نکنند. در راستای این قوانین تمامی کارخانه جات وین تک در جهان و به‌طور خاص در آلمان، با اجرا کردن تکنیک‌های فنی بهینه‌شده در فرمولاسیون خود از نمامی تولیدات خودشان مواد افزودنی و سرب‌ها را حذف کنند.
باید به‌جای این مواد از استابلایزرهای بر پایه کلسیم زینک در ترکیبات خود استفاده کنند. این مواد آسیبی به محیط‌زیست وارد نکرده و در ترکیب اکثر پروفیل‌های یو پی‌وی‌سی upvc از استابلایزر های بر پایه کلسیم استفاده می‌شود. در کارخانه جات وین تک داخل ایران نیز این قوانین رعایت شده و از مواردی که بر محیط زیست یا سلامت انسان‌ها تأثیر سو دارد استفاده نخواهد شد.
همچنین یراق‌آلاتی چون زهوارهای درزبندی که معمولاً همراه با پروفیل‌های وین تک به مشتری ارائه می‌شوند نیز دوست دار محیط‌زیست بوده و حتی ذره‌ای ضرر برای محیط‌زیست انسان‌ها و حیوانات ندارد. این زهوارها بر طبق آخرین قوانین حفظ محیط‌زیست T.P.V ساخته می‌شوند و به‌طور کامل قابل بازیافت هستند.

نکات مهم در قیمت پنجره یو پی وی سی وین تک

پنجره های UPVC تولیدی برند وین تک، کیفیت بالایی دارد و قابلیت اجرایی در اندازه‌های استاندارد دارد و به همین دلایل مورد توجه مصرف کننده قرار گرفته است. متراژ استاندارد برای نصب پنجره دوجداره ابعاد، 140 * 160 سانتی متر می باشد. اگر به هر نحوی این متراژ افزایش یابد به همان میزان به متعلقات و یراق الات آن افزوده خواهد شد.
در نتیجه هر چه قدر سایز و ابعاد پنجره مورد سفارش شما بزرگتر باشد قیمت نهایی و تمام شده نیز بیشتر خواهد بود. مورد بعدی که در افزایش قیمت پنجره دوجداره وین تک تاثیر گذارخواهد بود نوع باز شونده لنگه های پنجره است. انواع یراق الات بازشونده با هم متفاوت هستند. و این نوع باز شدن نیز در نحوه نصب و هزینه های نصب هم تاثیر گذار خواهد بود. پس توجه کنید که حتما در زمان خرید و انتخاب پنجره متناسب را انتخاب بفرمایید.
بعد از نوع بازشدن و ابعاد، مورد بعدی تاثیر گذار بر قیمت نهایی پنجره وین تک نوع یراق‌آلات می باشد. انواع یراق‌آلات عبارت اند از: یراق‌آلات با کیفیت ایرانی ، یراق‌آلات با کیفیت آلمانی و یراق‌آلات با کیفیت ترک. هرکدام از این یراق‌آلات قیمت متفاوتی را برای مصرف کننده تعیین خواهد کرد.


برچسب ها


نظرات کاربران

ارسال نظر

{{comment.name}}

{{comment.comentText}}

{{comment.persianDate}}
مشاهده بیشتر